TE VEZI SLABĂ? VEI FI SLABĂ!

Distribuie prietenilor!

În cartea sa Adore Yourself  Slim (Iubeşte-te pentru a fi slabă), Lisa Jackson susţine că dietele au succes doar atunci când renunţi la negativism şi începi să te concentrezi pe tine. Iubindu-te cât de mult poţi, cura de slăbire va da roade şi te vei menţine suplă. Autoarea oferă ca bonus o serie de trucuri pentru eficienţa dietei.

CUM TE PREGĂTEŞTI

Foarte important ca dieta să funcţioneze, spune autoarea, este să-ţi stabilesti un cadru mental înainte de a începe. Este important, în primul rând, să te simţi bine cu ceea ce eşti încă dinainte de a slăbi – în caz contrar, nu vei putea face asta ulterior. Trebuie să-ţi iubeşti corpul, insistă ea. Fă o listă cu zece calităţi pe care le apreciezi la tine. Poate fi vorba despre generozitate, felul în care vorbeşti, părul tau bogat sau cum găteşti. Scrie o altă listă cu zece calităţi pe care familia, prietenii, colegii le apreciază la tine. Aceste însemnări îţi vor da iniţial elan, iar pe parcursul dietei, când vor apărea gândurile descurajante care să te dea înapoi, du-te la cele două liste. Astfel, vei reuşi să mergi înainte cu ce ai început.

DE CE SĂ SLĂBEŞTI

Concentrează-te pe motivele care te fac să-ţi doreşti să scapi de kilogramele în plus. Imaginează-ţi cum te vei simţi slabă, cum vei arăta, cum te vei îmbrăca, unde vei merge. Iar pentru asta, va trebui să întocmeşti o listă. Aceasta va conţine scopuri pe termen scurt (precum achiziţia unor noi haine de vară), pe termen mediu (să arăţi la 45 de ani mai bine ca la 25) şi pe termen lung (precum acela de a fi sănătoasă şi a te simţi în formă). Acum, că ştii ce vrei, stabileşte şi mici trataţii pentru fiecare săptămână în care te ţii de plan, dar şi pentru momentul când scapi de câte un kilogram. Acestea pot fi un drum la salon, un masaj profesional, un ruj nou sau un răsfăţ acasă, într-o baie cu săruri parfumate. Desigur, e musai să fie absolut special pentru momentul când atingi scopul final. Nu în ultimul rând, fereşte-te de gândul de a fi perfectă! Este chinuitor şi imposibil. Spune-ţi că în fiecare zi vei fi mai slabă şi mai energică. Vocea critică trebuie oprită! Nu e nevoie să faci totul ca la carte pentru a te simţi iubită! Şi arată-i concret corpului tău cât de mult îl iubeşti – parfumează-te, fă-ţi un scrub periodic, încearcă noi loţiuni.

CUM MĂNÂNCI

Respectarea unei diete nu e o treabă uşoară, dar unele trucuri îţi fac demersul mai lin:

  • Stabileşte o prioritate din ceea ce mănânci şi din mişcare. Şi fă zilnic acest lucru. nu lăsa să treacă o zi fără să faci ceva legat de scopul tău. De exemplu, consumă zilnic fructe şi legume, fă 30 de minute de mişcare etc.
  • Alege doar ce-ţi place. Desigur, alinemte cât mai naturale. Dacă nu-ţi place, de pildă, conopida, deşi este sănătoasă, îţi va fi foarte greu să te ţii de dietă. Fă o listă a alimentelor care îţi plac, dar fără să treci acolo cartofi prăjiţi în loc de salată.
  • Mănâncă încet şi opreşte-te când te-ai săturat. cine mănâncă repede, arată statisticile, are şanse duble să fie supraponderal. Mâncând încet, îi dai corpului ocazia să te anunţe când nu mai poate şi, astfel, eviţi porţiile mari.
  • Ai cu adevarăt nevoie de gustarea respectivă? Dacă ţi se face foame, deşi ai luat trei mese şi două gustări, verifică dacă e vorba de foame. Poate un pahar cu apă este suficient.
  • Nu te pedepsi! Dacă ai trişat cu un biscuit, nu considera asta o ratare. Şi în niciun caz nu renunţa! Nu pui la loc un kilogram la o singură abatere, deci continuă-ţi planul!
  • Fii organizată. Daca îţi faci cumpărăturile din timp, vei scăpa de tentaţii şi nu vei avea scuza că n-ai gasit nimic sănătos în frigider. Planificarea asigură 80% din reuşita, susţin specialiştii.
  • Nu uita de odihnă. Studiile arată că stresul favorizează acumularea kilogramelor, în timp ce relaxarea şi exerciţiul fizic te scapă de ele.

DOMOLEŞTE-ŢI AŞTEPTĂRILE

Aşa cum nu te-ai îngrăşat peste noapte, nici nu vei slăbi astfel. Fiecare decizie aparent minoră (un covrig în locul unui măr, de exemplu) cântăreşte enorm în lupta pe care o duci cu extrakilogramele. Vezi care sunt obiceiurile cotidiene pe care le tragi după tine şi care stau în calea reuşitei. Motivaţia este cheia! Că este provocată de factori externi sau vine doar din tine, atitudinea pe care o ai faţă de slăbire face diferenţa! Cele mai bine o spune medicul Pamela Peeke, autoarea Fit to Live (În formă pentru a trăi): “Totul este în capul tău! Dacă renunţi la grăsimea mentală, o vei face şi cu cea de pe talie”. Ideea de rapid şi mult este unul din marile impedimente ale slăbirii. Când slăbeşti repede, scapi de apă şi masă musculară, nu de grăsimi. Iar când pierzi ţesut slab, metabolismul încetineşte, deci va fi mai greu să slăbeşti.

Distribuie prietenilor!

S-ar putea să-ți placă și...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *