sâmbătă , 18 ianuarie 2020
Home / Stiri / Situație dramatică în liceele din România. Profesorii se plâng că elevii nu știu nici să citească

Situație dramatică în liceele din România. Profesorii se plâng că elevii nu știu nici să citească

Sute de elevi din România au fost admiși la liceu chiar și cu medii de 2. Fenomenul îngrijorează profesorii, care se plâng că acești elevi vor studia liceul pentru a învăța să socotească și să citească și în niciun caz să promoveze examenul vieții: bacalaureatul.

Publicitate:

900 de locuri disponibile în liceele din Dolj au fost ocupate de tineri cu medii sub 5, obținute la evaluarea națională. Aspiranți la profile ca matematică-informatică au reușit performanța și cu medii de 3. ”La clasa de mate-info avem 20 de elevi admişi, dintre care 11 au avut medii sub 5, cea mai mică fiind 3,28 iar cea mai mare 7,67”, a declarat pentru Digi24, Iuliana Gegiu, directoarea adjunctă a Liceului Tehnologic din Segarcea.

Publicitate:

Astfel de cazuri se întâlnesc în toată țara. În Brașov 508 dintre elevii admiși au obținut note sub cinci, în Constanța 470, iar în Vaslui 318. În Craiova de asemenea, sunt înregistrate multe astfel de situații.
”La clasa pregătitoare, elevii trebuie să ştie să scrie şi să citească. Aceşti elevi care vin în clasa a IX-a nu ştiu să facă aceste lucruri. Să ne cereţi nouă să aducem aceşti copii la şanse de a promova examenul de bacalaureat eu consider că este imposibil”, a declarat pentru Digi24, Petre Cauc – directorul Liceului Tehnologic „George Bibescu”, Craiova, unde din 37 de elevi admiși, doar 12 au note peste 5.

Cadrele didactice sunt îngrijorate deoarece elevii slabi, indiferent de pregătirea oferită, în patru ani de liceu nu vor putea acumula suficiente cunoștințe pentru a promova bacalaureatul, existând totodată și riscul abandonului. Una dintre măsurile propuse este reintroducerea examenului de admitere la liceu și reînființarea școlilor profesionale, o propunere care deja face parte dintr-un proiect al Ministerului Educației.

Publicitate:
Loading...

Acest website foloseste cookies. Continuarea navigarii reprezinta acceptul dumneavoastra Mai multe informații

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close