Home / Exclusiv / Povestea Coanei Mița Biciclista, una dintre primele șoferițe cu mașină coupe din București! Această doamnă nu este o fantezie a bucureștenilor și nici o legendă, ci ea chiar a existat

Povestea Coanei Mița Biciclista, una dintre primele șoferițe cu mașină coupe din București! Această doamnă nu este o fantezie a bucureștenilor și nici o legendă, ci ea chiar a existat

Miţa Biciclista a fost una dintre cele mai cunoscute prostituate din Capitala anilor ’20. Aceasta a strâns o adevărată avere din prostituție și puțini sunt cei care știu că a fost una dintre primele șoferițe cu mașină coupe din București.

Mița Biciclista (Maria Mihăescu) era o femeie frumoasă care ieșea pe străzi și își alegea singură clienții. Întrucât se învârtea în cercuri înalte, Mița Biciclista avea în mare parte doar bărbați cunoscuți cu mulți bani.

Între cele două veacuri, bicicleta era încă o raritate, iar Miţa a fost prima femeie ce pedala pe marile străzi ale Capitalei. Mai târziu, după ce a primit o casă de la Ferdinand, Miţa Biciclista și-a achiziționat unul dintre primele automobile coupe din București. Întrucât era din cale-afară de emancipată, aceasta și-a luat și permis de conducere și deseori putea fi văzută la volanul mașinii sale, o raritate a acelor vremuri.

Miţa Biciclista născută în anul 1885 la Ditesti, ăn judeţul Prahova, pe numele ei real Maria Mihăescu, era fiica unei spălătorese care lucra la un instalator neamţ. Tânăra având vreo 14 – 15 ani a fost remarcată şi luată cu voia ei în inceperea “carierei de curtezană”. Devenită o tânără cultă şi invăţată la pension în străinătate, Maria Mihaescu l-a avut ca prim amant pe Regele Leopold al Belgiei.

Maria era o femeie frumoasă, nu prea înaltă (cam 1.60 m), cu părul blond tuns scurt şi cu ochii verzi – albaştri. Ea a fost curtată de mulţi bărbaţi celebri: Nicolae Grigorescu (trecut de 50 de ani), Octavian Goga sau regele Ferdinand. El i-a dăruit casa de lângă Piaţa Amzei, casa cu două corpuri, ce-i poartă numele. Chiar regele Manuel al Portugaliei a cerut-o de nevastă, dar ea a refuzat. A rămas fidela amorului pentru dr. Nicolae Minovici, părintele societăţii „Salvarea“.

Intre cele două veacuri, bicicleta era incă o raritate, iar Miţa a fost prima femeie ce pedala pe marile străzi ale Capitalei.

Curtezana celebra a dus o viaţă extravagantă şi fără lipsuri pană la sfarşitul vieţii. Era o femeie avută pentru acea avreme. Deţinea o trăsură, o maşină coupe şi servitori din Polonia. Mânca numai la Athenee Palace şi mergea la cel mai scump coafor de pe Calea Victoriei. A trăit o perioadă la Paris, iar când s-a intors în ţara a continuat să cocheteze cu acel stil de viaţă şi le vorbea tuturor în francezp. Când se afla la Paris a caştigat şi o bătaie cu flori pe Champs-Elysees, unde a concurat alături de una din frumoasele parizience. A caştigat prin faptul că pielea de pe biciul de la trăsură era impodobit cu flori.

A devenit cunoscută drept Miţa Biciclista prin anul 1898, când a fost văzută de ziaristul George Ranetti plimbându-se cu bicicleta pe Calea Victoriei. Se spunea că acesta era indrăgostit de ea, dar pentru că il respingea acesta a poreclit-o “Miţa Biciclista”.

O altă extravaganţa de-a Miţei Biciclista era şi scaldatul în mare, în costum de baie sumar, în perioada în care toată lumea facea baie în public în halat. Acest lucru a starnit şi un mic incident. Un şef de post a somat-o pe Miţa sp iasp din app. Acesta a şuierat ca aceasta sp il audă, iar Mişa a ieşit nervoasă din apă şi l-a lovit cu umbrela. Pe la mijlocul anilor ’40 s-a căsătorit cu generalul Alexandru Dimitrescu, vremuri în care au inceput şi problemele financiare. Deşi a trăit ani la rand în lux, Mita se vede nevoitp să închirieze câteva camere din casa pe care o deţinea, iar ea se mută în mansardă. Cu toate acestea, nu avrut să renunţe la lux, mai ales când se ştia văzută pe stradă.

“Se ştie că mirobolanta doamnă Marie Mihăescu, pe lângă o moşie cu irigaţiuni sistematice şi pe lângă un puţ cu petrol a cărui sondă se zice că e în plină erupţiune, mai posedă ea însă şi un automobil, în care numeroşii săi admiratori au văzut-o adesea plimbându-se la şosea şi pe străzile capitalei”, scria Revista Furnica în decembrie 1913.

De-a lungul timpului, printre bărbații cunoscuți cu care ar fi întreținut relații sexuale Mița Biciclista se numără Regele Ferdinand, Octavian Goga, Nicolae Grigorescu sau chiar regele Manuel al Portugaliei.

Prin anul 1927, în tara erau in jur de 12.000 de femei care practicau prostituţia. Toată ziua stăteau zâmbind în faţa magazinelor şi hotelurilor de lux de pe marile bulevarde ale Bucureştiului în aşteptarea clienţilor. La sfârşitul secolului al XIX-lea li se spunea “mititica”, “lelita”, “talianca” ori “vino’ncoa”. Mai tarziu, prin perioada interbelică, aceste fete se numeau grizete sau podărese. “Numele venea de la bulevardele pavate în acele vremuri cu lemn. Cel mai adesea erau poreclite, iar toate aveau câte un protector!” povesteşte istoricul Adrian Majuru.

Sursa: iasi365.com

Acest website foloseste cookies. Continuarea navigarii reprezinta acceptul dumneavoastra Mai multe informații

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close