Home / Sanatate / LAPTELE VEGETAL ŞI BENEFICIILE LUI PENTRU SĂNĂTATE

LAPTELE VEGETAL ŞI BENEFICIILE LUI PENTRU SĂNĂTATE

Dr. farmacist Ovidiu Bojor recomandă migdalele în ulcer gastric şi în gastrite hiperacide. Laptele de soia, de nuci, migdale sau ovăz au şi acţiune antiseptică intestinală remarcabilă, fiind astfel utilizate în colitele de fermentaţie. Sunt, de asemenea, uşor laxative. Datorită acţiunii antispasmodice şi de calmare a tusei, ele constituie un agreabil remediu pectoral, fiind indicate chiar şi în tusea convulsivă. Au efect favorabil şi în laringite, în inflamaţiile aparatului genito-urinar şi au şi proprietăţi antilitiazice (elimină pietrele de la bilă sau rinichi). Prin compozitia lor chimică foarte complexă sunt tonice generale şi remineralizante. Deoarece au şi un conţinut redus de glucide, migdalele pot fi consumate şi de diabetici.

Publicitate:

LAPTE DE OREZ, PENTRU ALERGICI

Este cel mai puţin alergenic. Poate fi consumat de cei care au alergie la lactoză şi nuci. Este foarte bogat în carbohidranţi, ceea ce înseamnă că e o sursă bună de energie. Persoanele care au diabet şi cei mai în vârstă ar trebui să-l consume cu precauţie. Pentru preparare ai nevoie de 40 g de orez şi 1,340 litri de apă. Orezul se lasă la înmuiat timp de patru ore. Se strecoară şi se pune într-un vas împreună cu apă. Se fierbe timp de 10 minute. Se lasă la răcit alte 15 minute, după care se dă prin blender. Se strecoară prin tifon. Pentru gust se pot adăuga miere, scorţişoară, pudră de roşcoce etc.

Publicitate:

CUM PREPARI LAPTELE DE MIGDALE

Pune la înmuiat 100 g de migdale crude. Pune-le în blender şi acoperă cu 300 ml de apă. Amestecă şi strecoară. Pentru un gust mai bun poţi adăuga 5 curmale fără sâmburi, care vor fi şi ele hidratate şi date prin blender alături de migdale. Fără curmale, laptele de migdale are puţine calorii şi este o sursă bună de vitamina A şi vitamina D. Nu conţine colesterol, grăsimi saturate. Nu este, din păcate, nicio sursă de calciu, deşi anumite mărci de lapte de migdale care se găsesc în comert au calciu adăugat. Nu trebuie consumat de persoanele alergice la migdale sau nuci.

SOIA SCADE COLESTEROLUL

Boabele de soia conţin 15-22% grasimi. Uleiul de soia are proprietăţi hipocolesterolemiante. Dupa utilizarea timp de trei săptămâni în alimentaţie, s-a constatat o reducere semnificativă a “colesterolului rău”. Preparatele alimentare din soia sunt uşor de digerat şi au o valoare nutritivă ridicată. Laptele de soia se prepară din 150 g de seminţe care se înmoaie într-un litru de apă. Se ţin la temperatura camerei timp de 36 de ore. Se decantează lichidul de la suprafaţă şi se strecoară. Se consumă în aceeaşi zi. Peste seminţe se mai poate pune încă o dată apă şi se repetă operaţia de mai sus.

Publicitate:
Loading...

Acest website foloseste cookies. Continuarea navigarii reprezinta acceptul dumneavoastra Mai multe informații

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close