Home / Sanatate / DEFICITUL DE MAGNEZIU POATE FI O CAUZĂ A STRESULUI, A STĂRILOR DE APATIE ȘI A CELOR DE ANXIETATE

DEFICITUL DE MAGNEZIU POATE FI O CAUZĂ A STRESULUI, A STĂRILOR DE APATIE ȘI A CELOR DE ANXIETATE

Stresul ne poate motiva să ne atingem obiectivele, dar dacă nu reușim să îl gestionăm în mod corespunzător are efecte negative asupra organismului, crește riscul unor afecțiuni cardiovasculare și metabolice. Știai că deficitul de magneziu poate fi o cauză a stresului, a stărilor de apatie și a celor de anxietate?

Publicitate:

 MAGNEZIU ÎMPOTRIVA STRESULUI

Magneziul se află în topul mineralelor esențiale pentru sănătatea și echilibrul organismului, fiind implicat în peste 300 de procese metabolice. Este un nutrient intracelular și un electrolit al metabolismului. Stresul constant datorat unui stil de viață solicitant determină glandele suprarenale să elibereze adrenalină, lucru care necesită un consum mai mare de magneziu de către organism. În timp ce alte vitamine  și elemente nutritive pot contribui, de asemenea, la reducerea stresului, magneziul creează conexiuni importante cu părțile creierului responsabile de stres și anxietate. Prin urmare, este important să limităm cât mai mult posibil factorii care pot duce la deficitul de magneziu, respectiv: dietă deficitară în magneziu (alimente procesate, consum redus de legume, cure de slăbire); anumite medicamente precum analgezicele, diureticele sau chiar pilulele contraceptive; consumul de alcool în exces, sare și cafea; un stil de viață agitat. Magneziul are un rol important în sinteza serotoninei, necesară pentru sprijinirea emoțiilor și pentru diminuarea stresului.

Publicitate:

BENEFICIILE MAGNEZIULUI PENTRU SĂNĂTATE SUNT MULTIPLE: efect calmant, contracarează stresul și starea de oboseală; efect protector asupra miocardului; ajută la îmbunătățirea sistemului nervos și a celui muscular; ajută la formarea dinților și a oaselor; reglează metabolismul nutrienților, precum proteine, acizi nucleici și carbohidrați; menține sănătatea structurală a membranelor celulare din organism.

CARE SUNT SURSELE DE MAGNEZIU

Deoarece magneziul nu este sintetizat și nici produs în organism, necesarul zilnic poate fi asigurat prin alimentație: cereale integrale (hrișcă, secară); legume uscate (fasole, linte, năut); cartofi; sfeclă; lactate; ouă; fructe de mare etc. și completat, atunci când este nevoie, cu suplimente alimentare pe bază de magneziu. Necesarul de magneziu recomandat este de 375 mg/zi.

Publicitate:
Loading...

Acest website foloseste cookies. Continuarea navigarii reprezinta acceptul dumneavoastra Mai multe informații

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close