CE MANCAM LA FAST-FOOD? DACA OBISNUIESTI SA MERGI DES LA UN ASTFEL DE RESTAURANT, AR TREBUI SA CITESTI ACESTE LUCRURI

Distribuie prietenilor!

Cu-i nu-i place sa se resfete la fast-food? Daca obisnuiesti sa mergi des la un astfel de restaurant, ar trebui sa-ti faci un plan alimentar menit sa evite capcanele nutritionale care iti pot afecta sanatatea.

Cand spunem fast-food, ne referim, de cele mai multe ori, la mancarea prajita, la sosuri grele, la zahar, sare si carbohidrati, in general, la mancare fara valoare nutritionala, care ne satura pe moment, dar apoi poftim la si mai multe produse bogate caloric, care nu-si indeplinesc si functia de hrana, in sensul propriu. Totusi, daca avem putina rabdare sa studiem meniurile si sa cautam de doua ori, gasim si variante gustoase si relativ sanatoase, pe langa eternii cartofi prajiti, hamburgeri, hot-dogs si alte produse care te fac sa-ti lase gura apa, dar care, in acelasi timp, iti arunca valoarea colesterolului si a trigliceridelor in aer. Deci, ce alegem cand ne trezim la mall, printre restaurante fast-food, iar noi nu vrem sa abdicam de la alimentatia sanatoasa, hranitoare si gustoasa, in acelasi timp?

CEA MAI SIGURA VARIANTA E SALATA

Daca vorbim de numele mari si consacrate de fast-food, cea mai sigura si mai putin nociva varianta e o salata, cu un dressing vinaigrette. Daca ne referim la restaurantele tip fast-food din food-court-ul mallurilor, atunci putem alege un gratar slab de pui cu o salata verde sau legume sotate/la aburi; cartofi copti cu salata de varza; ciorba simpla de legume; orez cu legume si salata verde. Cu putina vointa de a ignora mirosurile imbietoare si cu rabdare in a alege ce ne face bine, putem jongla printre variantele prajite si putin hranitoare specific unui fast-food.

NU TE RECOMPENSA!

Cauta localurile in care poti sa-ti compui singur o salata satioasa si alege o combinatie de dovleac, sfecla rosie, kale, varza rosie, broccoli, mazare si dressing de tahini. Totusi, nu te gandi apoi sa te recompensezi cu o bautura acidulata, cu o portie de cartofi prajiti ca garnitura sau cu o prajitura. Specialistii spun ca marele risc cand mananci sanatos, ai impresia ca nu mai conteaza o bucata de prajitura pe langa o salata sanatoasa. Gresit. Salata nu neutralizeaza efectele grasimii, ale sarii, ale zaharului etc.

ALEGE DIN TIMP

Daca stii ca drumul te poarta de cateva ori pe luna la un fast-food, studiaza bine meniul si vezi ce poti alege. Sigur gasesti un sandvici cu carne de curcan, garnisit cu salata verde, rosii, spanac, castraveti si ardei gras. Poti manca doar chifteaua de carne dintr-un hamburger, cu salata Caesar, cu dresing de lamaie si ulei de masline.

CE BEI E IMPORTANT

Alege apa plata. Daca nu te poti abtine, comanda o bautura neacidulata. Exista acum si optiunea de smoothie si fresh de fructe, ceai neindulcit etc. 100 ml suc are 76 g zahar, ceea ce insemna mai mult decat trebuie sa consume un adult intr-o perioada de trei zile. Conform specialistilor, femeile nu ar trebui sa consume mai mult de 24 g zahar adaugat pe zi, iar barbatii, nu mai mult de 36 g, adica 9 lingurite de zahar. Chiar si dozele de 0,33 ml de bauturi accidulate contin nu mai putin de 40 g de zahar adaugat.

MICSOREAZA PORTIILE

La fast-food, alimentele sunt mai ieftine si te imbie sa-ti iei meniuri mari. Nu ceda tentatiei! Comanda meniuri care contin multe legume si portii pentru copii.

AI GRIJA LA SOS!

Limiteaza caloriile! Daca iti iei un hamburger, nu adauga si branza, si bacon. Incarca-l, in schimb, cu legume. Un hamburger contine, in medie, 57 g grasime si pana la 800 cal. Atentie si la sosurile din salate. Acestea sunt bombe calorice din cauza continutului de branza, grasime, sare si zahar.

Distribuie prietenilor!

S-ar putea să-ți placă și...