Home / Sanatate / ALIMENTELE NE AFECTEAZĂ STAREA EMOȚIONALĂ

ALIMENTELE NE AFECTEAZĂ STAREA EMOȚIONALĂ

Suntem ceea ce mâncăm și fizic, dar și psihic. Pentru că alimentele nu-și lasă urme numai pe corpul nostru, ci și asupra stării emoționale.

Publicitate:

Ceea ce mâncăm ne face, de fapt, să ne simțim alți oameni? Poate afecta felul în care alegem ceea ce înghițim felul în care ne simțim, pot alimentele să ne binedispună sau să ne împingă spre o depresie ușoara? Specialiștii așa susțin și se poate proba acest lucru cu o simplă schimbare de comportament alimentar.

ASIGURĂ-TE CĂ AI SUFICIENTĂ VITAMINA D

Vitamina D crește nivelul de serotonină din creier. Aceasta acționează ca neurotransmițător, intervine în producerea somnului, în procese mintale și afective (depresie și anxietate, tulburare obsesiv-compulsivă), în funcțiile motorii, în termoreglare, în reglarea presiunii arteriale, în actul vomei, în funcții hormonale. Dacă nu ne luăm suficientă vitamina D din alimente (pește: sardine, somon, macrou, ton, ouă, lapte, ciuperci) și din expunerea la soare, o putem lua sub formă de comprimate.

MĂNÂNCĂ ALIMENTE BOGATE ÎN SELENIU

S-a dovedit că și seleniul e responsabil pentru oscilațiile din stările noastre emoționale. O cantitate prea mică de seleniu accentuează stările de proastă dispoziție, așa că, pentru a preveni acest fapt, ar trebui să consumăm: fructe de mare, pește, nuci și semințe, carne slabă (vită, pui fără piele, curcan), cereale integrale, legume (fasole), lactate slabe.

REGULI DE NUTRIȚIE PENTRU O STARE PSIHICĂ MAI BUNĂ

Nu renunța la carbohidrați, dar alege-i pe cei buni! Cereale integrale, fructe, legume bogate în nutrienți și fibre. O dietă bogată în carbohidrați simpli e responsabilă pentru accelerarea stării de oboseală și pentru reducerea dorinței de a face exerciții fizice, în cazul adulților supraponderali.

Publicitate:

Studiile arată că acizii Omega 3 (pește gras, semințe de in, nuci) ajută la protecția împotriva depresiei. Consumă pește de cel putin trei ori pe săptămână.

Ia micul dejun! Îmbunătățește starea mintală, întărește memoria, oferă mai multă energie pe parcursul zilei și induce starea de calm. Mănâncă dimineața alimente cu fibre și nutrienți, proteine, grăsimi bune și carbohidrați din cereale integrale.

Adoptă o dietă mediteraneeană. Este echilibrată și conține toate alimentele recomandate împotriva depresiei. Un studiu recent a relevat existența mai multor cazuri de depresie în rândul persoanelor care aveau deficit de acid folic sau de vitamina B12 și care erau fumători. Iar dieta mediteraneeană asigură aportul acestor vitamine în organism (din nuci, legume, mai ales cele verzi, fructe, pește și lactate cu conținut scăzut de grăsime).

ALEGE ÎNTRE PLĂCEREA DE MOMENT ȘI NEVOIA REALĂ A ORGANISMULUI TĂU

Deși de multe ori avem impresia că alimentele ne pot influența starea emoțională, de fapt, starea emoționala este cea care ne influențează alegerile alimentare. Din păcate, această influență nu este neapărat pozitivă. În general, stările de oboseală, tristețe, frustrare ne îndeamnă să căutăm alimente procesate și hipercalorice, ori noi avem nevoie tocmai de alimente naturale, pline de nutrienți, care să ne ofere energie să depășim starea pe care o experimentăm în acel moment. Pune în balanță plăcerea de moment și adevăratele nevoi ale organismului tău. Acestea din urmă vor îmbunătăți atât starea ta emoționala, cât și starea ta fizică.

 

Publicitate:
Loading...

Acest website foloseste cookies. Continuarea navigarii reprezinta acceptul dumneavoastra Mai multe informații

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close